Újrahasznosítás és újragondolás
Kreatív természetvédelem
Néhány év alatt komolyan átalakultak a vásárlói szokások, egyre népszerűbbé vált az online áruházak felkeresése, a sorban állás nélküli vásárlás élménye. Ez a gyártóknak csak azért jelent nagy kihívást, mert míg az üzletben kézbe tudja venni, megérintheti a vevő a terméket, megszagolhatja, vagy egyszerűen csak az útjába kerülve felkeltheti a figyelmét. Online viszont nem így van. Ott nagyon fontos, hogy valami látványos legyen, egyenesen jól nézzen ki, hogy felhívja magára a figyelmet. Eközben viszont a környezetvédelem, az etikus gyártás, a fenntarthatóság szintén mind nem elhanyagolhatóak, így igazán komoly leckét kaptak a csomagolóipari szakemberek.
Mi a megoldás?
Az egyik legkézenfekvőbb megoldásnak számít, ha olyan csomagolásba burkolják a terméket, amit nem kell azonnal kivágni a szemétbe, hanem később is felhasználható. Erre példa egy olyan természetes anyagból készült zsák, amit a jövőben is tudunk hasznosítani tárolóként.
Fontos új irány az olyan csomagolások bevezetése, amiket újra és újra meg lehet tölteni. A dekorkozmetikumok, kozmetikumok, háztartási tisztítószerek esetében egyre jobban elterjedt gyakorlatról van szó, amit hamarosan más ágazatok esetében is tapasztalhatunk majd.
Aki lemarad, az kimarad
A társadalmi ügyekben való állásfoglalás szintén új és fontos eleme az iparnak. Akár grafikai megoldásokkal, akár például a szállítással vagy magukkal az előállítókkal kapcsolatos választásról van szó; egyre nagyobb elvárás a vállalatokkal szemben, hogy ilyen formában kifejezzék érzékenységüket.
Fotó: Unsplash