Újrahasznosítás és újragondolás

A környezetvédelem és a fenntarthatóság évek óta forró témának számít – nem csak a csomagolások esetében. Olyan ütemű változások zajlanak a piacon, amihez nem könnyű alkalmazkodni. Elég csak a hagyományos vásárlással szemben egyre erősödő online vásárlásra gondolni, a figyelemfelkeltés jelentőségére, illetve arra, hogy a luxus érzetére még mindig nyitottak az emberek, akkor is, ha eközben fontos számukra a Föld sorsa. Hogyan egyeztethető ez össze? Mi vár a csomagolóiparra a következő években?
Újrahasznosítás és újragondolás

Kreatív természetvédelem

Néhány év alatt komolyan átalakultak a vásárlói szokások, egyre népszerűbbé vált az online áruházak felkeresése, a sorban állás nélküli vásárlás élménye. Ez a gyártóknak csak azért jelent nagy kihívást, mert míg az üzletben kézbe tudja venni, megérintheti a vevő a terméket, megszagolhatja, vagy egyszerűen csak az útjába kerülve felkeltheti a figyelmét. Online viszont nem így van. Ott nagyon fontos, hogy valami látványos legyen, egyenesen jól nézzen ki, hogy felhívja magára a figyelmet. Eközben viszont a környezetvédelem, az etikus gyártás, a fenntarthatóság szintén mind nem elhanyagolhatóak, így igazán komoly leckét kaptak a csomagolóipari szakemberek.

Mi a megoldás?

Az egyik legkézenfekvőbb megoldásnak számít, ha olyan csomagolásba burkolják a terméket, amit nem kell azonnal kivágni a szemétbe, hanem később is felhasználható. Erre példa egy olyan természetes anyagból készült zsák, amit a jövőben is tudunk hasznosítani tárolóként.

Fontos új irány az olyan csomagolások bevezetése, amiket újra és újra meg lehet tölteni. A dekorkozmetikumok, kozmetikumok, háztartási tisztítószerek esetében egyre jobban elterjedt gyakorlatról van szó, amit hamarosan más ágazatok esetében is tapasztalhatunk majd.

Aki lemarad, az kimarad

A társadalmi ügyekben való állásfoglalás szintén új és fontos eleme az iparnak. Akár grafikai megoldásokkal, akár például a szállítással vagy magukkal az előállítókkal kapcsolatos választásról van szó; egyre nagyobb elvárás a vállalatokkal szemben, hogy ilyen formában kifejezzék érzékenységüket.

Fotó: Unsplash


Kapcsolódó cikkek

Átalakulás a csomagolóiparban

Átalakulás a csomagolóiparban

Hihetetlen sebességgel zajlik a változás.

Újrahasznosítás és újragondolás

Újrahasznosítás és újragondolás

Nem feltétlenül kell lemondani a műanyagról?