Átalakulás a csomagolóiparban
Viszlát régi szokások!
Egy a vásárlók igényeit kiszolgálni törekvő vállalatnak komoly elvárásoknak kell megfelelnie. A mai trendek szerint egy jó csomagolás nem felesleges pazarlás, nem túlméretezett és persze valamilyen természetes anyagból készült. Az előállítás módja szintén nem energiapocsékolással történt, a gyár alkalmazottai pedig etikus bánásmódban részesülnek. A felelősségvállalás és a környezettudatosság ma már nem csak üres kulcsszavak, hanem komoly követelmények.
A nagyobb a jobb?
Ahogy az autóiparban is felfedezhetünk átalakulásokat a méretek terén, úgy a csomagolásokat illetően is hasonló jelenségekkel találkozhatunk. Míg korábban a méretes csomagolás jelezte, hogy komoly termékkel van dolgunk, ma már minél kisebb a plusz réteg, annál elégedettebb a vevő.
Természetes minimalizmus
Sokat számít az is, hogy a csomagolás milyen érzetet kelt. Éppen ezért a papír, karton, fa és természetes textilek mind nagyon népszerűnek számítanak. Mivel a vásárlók szeretik a természetes érzetet keltő, letisztult, minimalista csomagolásokat, előnyben részesítik ezeket a hagyományos csomagolásokkal szemben. A fenntarthatóság és a minimalizmus a vevők elképzelése szerint kéz a kézben járnak, éppen ezért a letisztult grafikai elemekkel díszített változatok kedveltebbek a harsány, figyelemfelkeltő kiállításúaknál.
Fotó: Unsplash