Átalakulás a csomagolóiparban

Komoly kihívások elé állítja a csomagolóipart az a rövid idő alatt végbement változás, ami a fogyasztók vásárlási szokásaira, illetve az újonnan kialakult igényeire jellemző. Néhány év alatt ugyanis szinte teljes fordulat állt be – legfőképpen nyugaton – azzal kapcsolatban, hogy miben is szeretnék az emberek hazavinni a boltban kifizetett árukat. Ahogy a környezetvédelem egyre fontosabb témává vált a közéletben, úgy idomultak ehhez a gyártók is – így a csomagológyártók is. Ma már ott tart ez a változás, hogy nem pusztán arról van szó, hogy minél kevesebb műanyagot akarnak megvenni az emberek, hanem a benyomás, a méret, a keltett érzet is számít.
Átalakulás a csomagolóiparban

Viszlát régi szokások!

Egy a vásárlók igényeit kiszolgálni törekvő vállalatnak komoly elvárásoknak kell megfelelnie. A mai trendek szerint egy jó csomagolás nem felesleges pazarlás, nem túlméretezett és persze valamilyen természetes anyagból készült. Az előállítás módja szintén nem energiapocsékolással történt, a gyár alkalmazottai pedig etikus bánásmódban részesülnek. A felelősségvállalás és a környezettudatosság ma már nem csak üres kulcsszavak, hanem komoly követelmények.

A nagyobb a jobb?

Ahogy az autóiparban is felfedezhetünk átalakulásokat a méretek terén, úgy a csomagolásokat illetően is hasonló jelenségekkel találkozhatunk. Míg korábban a méretes csomagolás jelezte, hogy komoly termékkel van dolgunk, ma már minél kisebb a plusz réteg, annál elégedettebb a vevő.

Természetes minimalizmus

Sokat számít az is, hogy a csomagolás milyen érzetet kelt. Éppen ezért a papír, karton, fa és természetes textilek mind nagyon népszerűnek számítanak. Mivel a vásárlók szeretik a természetes érzetet keltő, letisztult, minimalista csomagolásokat, előnyben részesítik ezeket a hagyományos csomagolásokkal szemben. A fenntarthatóság és a minimalizmus a vevők elképzelése szerint kéz a kézben járnak, éppen ezért a letisztult grafikai elemekkel díszített változatok kedveltebbek a harsány, figyelemfelkeltő kiállításúaknál.

Fotó: Unsplash

Kapcsolódó cikkek

Újrahasznosítás és újragondolás

Újrahasznosítás és újragondolás

Nem feltétlenül kell lemondani a műanyagról?

Átalakulás a csomagolóiparban

Átalakulás a csomagolóiparban

Hihetetlen sebességgel zajlik a változás.